آخرین به روز رسانی: جمعه 14 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 14 اردیبهشت 1403
دوشنبه 04 اردیبهشت 1402
کد خبر: 5497
تعداد بازدید: 152

توسط پایگاه سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر انجام شد

برپایی نشست تخصصی بررسی شیوه بکارگیری علم هیدرولیک در سازه‌های آبی شوشتر

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر از بررسی شیوه بکارگیری علم هیدرولیک در سازه‌های آبی این شهر طی یک نشست تخصصی خبر داد..
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، امین مهدوی‌کیا اظهار کرد: به‌مناسبت عید سعید فطر و همزمانی آن با گرامیداشت روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی، این پایگاه نشست علمی‌ای را با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر در سالن آمفی‌تئاتر این دانشگاه برگزار کرد.

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی شوشتر افزود: پس از گذشت حدود یک دهه و به مناسبت این روز، اولین نشست تخصصی به طور رسمی با حضور اساتید، فعالان اجتماعی، دوستداران و دغدغه‌مندان میراث‌فرهنگی و همچنین استقبال دانشجویان و عموم مردم برگزار شد.

او تصریح کرد: در این نشست درخصوص مطالبی از قبیل بررسی منظومه آبی و جانمایی این محوطه‌های ثبت‌جهانی و همچنین علل شکل‌گیری آن‌ها، تأثیر محیط‌زیست بر آنان، تغییر اقلیم و تأثیرات آن در محوطه‌ها و بناهای تاریخی گفت‌وگو شد.

مهدوی‌کیا با اشاره به اهداف برگزاری این نشست گفت: معرفی آثار به صورت علمی، بررسی تهدیدات و فرصت‌ها و همچنین نحوه عملکرد آن‌ها نسبت به یکدیگر از موارد مهم ارزیابی هر محوطه است که برای شناخت آن‌ها باید به صورت بهینه به همه اقشار جامعه از متخصصان تا عموم مردم معرفی شوند.

او در پایان ضمن تشکر از همه عوامل برگزارکننده این نشست علمی اعلام کرد: این رویداد، اولین نشست در سال ۱۴۰۲ بود که قصد بر آن است، با همت و همکاری همه ارگان‌های شهرستان و اعضاء هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر به‌ویژه حوزه علوم آب، هیدرولوژی و هیدرولیک، این مهم با جدیت ادامه داشته باشد.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب