آخرین به روز رسانی: یک شنبه 9 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: یک شنبه 9 اردیبهشت 1403
سه شنبه 17 مرداد 1402
کد خبر: 5757
تعداد بازدید: 128

رئیس میراث‌فرهنگی خرمشهر خبر داد

معرفی تولیدات صنایع‌دستی خرمشهر در مسیر تردد زائران اربعین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر گفت: اداره میراث‌فرهنگی شهرستانٰ نظارت بر تإسیسات ‌گردشگری و بین‌راهی، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و خدمت‌رسانی در مراکز اقامتی به زائرانی که از این شهرستان در ایام اربعین حسینی تردد می‌کنند را در دستورکار دارد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگیٰ گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سجاد پاک‌گهر اظهار کرد: با تخصیص اعتبار از جانب اداره‌کل میراث‌فرهنگی استانٰ ابتدا ساماندهی و تحویل دو مجموعه سرویس بهداشتی در مسیر تردد زائران عتبات‌ عالیات در شهرستان خرمشهر درحال انجام است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر ادامه داد: مجموعه اول سرویس بهداشتی در نزدیکی میدان مقاومت و مجموعه دوم در یادمان شهدای شلمچه قرار دارد و در روزهای آینده هر دو مجموعه به بهره‌برداری خواهند رسید.

او با اشاره به حضور و تردد میلیونی زائران در ایام اربعین حسینی از استان خوزستان گفت: باتوجه به این‌که در شهرستان خرمشهر نیز تردد بسیاری صورت می‌گیرد برنامه‌هایی را تا فرارسیدن اربعین برای این شهرستان طراحی و در دستورکار قرار داده‌ایم.

پاک‌گهر با اشاره به برنامه‌های تدوین‌شده گفت: افزون بر فعالیت علاقه‌مندان و خادمان امام‌حسین (ع) که به صورت خودجوش کار می‌کنند، اداره میراث‌فرهنگی برای معرفی هرچه بهتر فرهنگ‌ها و بخشی از آداب و رسوم برنامه‌هایی را در دستورکار قرار داده است.

او گفت: اداره میراث‌فرهنگی نظارت بر تإسیسات ‌گردشگری و بین‌راهی و خدمت‌رسانی در مراکز اقامتی به زائرانی که از این شهرستان در ایام اربعین حسینی تردد می‌کنند را در دستورکار دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و معرفی تولیدات صنایع‌دستی منطقه نیز جزو این برنامه‌ها است.

او با اشاره به نمایشگاه‌های صنایع‌دستی سال گذشته در خرمشهر گفت: باتوجه به استقبال خوب از نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در سال گذشته و همچنین بازتاب‌های مثبتی که برپایی این نمایشگاه‌ها برای شهرستان داشته با هدف خدمت‌رسانی به زائران عتبات ‌عالیات و شهروندانی که از خرمشهر تردد می‌کنند به برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در منطقه اقدام خواهیم کرد.

پاک‌گهر خاطرنشان کرد: در ایام اربعین حسینی مردم از جای‌جای کشور و از کشورهای همجوار برای خروج از کشور و رسیدن به عتبات‌عالیات از شهرستان خرمشهر تردد می‌کنند.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب