آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
دوشنبه 13 فروردین 1397
کد خبر: 2506
تعداد بازدید: 842

در نوروز ۹۷ رخ داد؛

رکورد بی‎سابقه حضور گردشگران برای بازدید از جاذبه‎های گردشگری آبی خوزستان

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به اینکه امسال توجه ویژه ای به گردشگری آبی در استان صورت گرفت، اظهار کرد: برنامه های تدارک دیده شده در زمینه گردشگری آبی، گردشگران پرشماری را در نوروز ۹۷ به خود جذب کرده است.

در نوروز ۹۷ رخ داد؛
رکورد بی‎سابقه حضور گردشگران برای بازدید از جاذبه‎های گردشگری آبی خوزستان

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به اینکه امسال توجه ویژه ای به گردشگری آبی در استان صورت گرفت، اظهار کرد: برنامه های تدارک دیده شده در زمینه گردشگری آبی، گردشگران پرشماری را در نوروز ۹۷ به خود جذب کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، علیرضا ایزدی امروز دوشنبه 13 فروردین‎ماه 96 با اشاره به ظرفیت‎های گردشگری آبی و دریایی استان درایام نوروز اظهار داشت: بندر ماهشهر با داشتن 83 کیلومتر راه دریایی در خلیج فارس و سواحل زیبا به نوعی قطب گردشگری آبی کشور محسوب می‎شود.

او با بیان این‎که سواحل این بندر در چهار یا پنج سال گذشته قابل استفاده و بهره‎برداری نبود، افزود: با بهبود زیرساخت‎ها، این سواحل برای استفاده عموم آزاد شدند و دسترسی به آن‎ها برای عموم مردم تسهیل شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان، با اشاره به جاذبه‎های گردشگری آبی و دریایی شهرستان بندر ماهشهر گفت: مجموعه پارک ساحلی خورسیف، مجموعه پارک ساحلی مجیدیه، مجموعه پارک ساحلی دریاچه نمک و خور غزاله، از جمله ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری آبی این شهرستان محسوب می‌شوند.

او افزود: برای نوروز 97 تفریحات آبی نظیر جت اسکی، قایق‎سواری و انواع بازی‎های آبی ورزشی در دریا وساحل راه‎اندازی و با استقبال بی‎نظیر مردم مواجه شد، به گونه‎ای که مردم و مهمانان نوروزی اوقات فراغت خود را تا نیمه‎های شب در سواحل سپری می‎کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این‎که با همکاری شهرداری و سپاه، یک کشتی مسافربری نیز در قالب گشت‎ دریایی به بندر ماهشهر آورده شد افزود: این کشتی در شبانه روز شش بار رفت‎وآمد کرده و برای هر گشت آن بین یک تا دو ساعت زمان صرف می‎شود. این کشتی در مسیر گشت دریایی خود، مسافران را تا کنار پتروشیمی و اداره دریانوردی ماهشهر می‎برد. این مسیر از چشم‎انداز بسیار زیبایی برخوردار است.

او خور سمایلی را یکی دیگر از جاذبه‎های گردشگری بندرماهشهر عنوان کرد و گفت: حدود 400 تا 500 قایق ماهیگیری در این خور وجود دارد که  چشم‎اندازی زیبا را به نمایش گذاشته‎ است.

ایزدی اظهار کرد: به واسطه این جاذبه‎ها ما در نوروز امسال سیل گردشگران را به سمت بندر ماهشهر داشته‎ایم و به لحاظ آمار شاهد استقبال بی‎نظیر گردشگران نوروزی در همه سنین هستیم.

او در ادامه به شهرستان‎های آبادان و خرمشهر به عنوان دیگر قطب های‎ گردشگری آبی استان اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت‎های گردشگری اصلی موجود در منطقه آزاد اروند، وجود رودخانه‎های پرآب اروند، کارون، بهمنشیر و شاخه‎های منشعب از آن می‎باشد که مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند نقش بسزایی در توسعه گردشگری آبی در این منطقه داشته است.
او ادامه داد: در پایان سال 96  کمیته‎ ساماندهی سواحل و تفرجگاه‎ها به ریاست فرماندار خرمشهر و حضور سایر دستگاه‎های عضو تشکیل شد و ساماندهی مناطق گردشگری آبی، برنامه‎ریزی برای استقبال از مهمانان نوروزی و بهره‎مندی آن‎ها از ظرفیت‎های گردشگری آبی در نوروز 97 در دستور کار کمیته قرار گرفت.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان افزود: این کمیته با هدف ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات گردشگری آبی قابل ارائه به گردشگران نوروزی، ضوابطی را برای استانداردسازی و ایمنی لنج‎ها و قایق‎های تفریحی، ملزم نمودن استفاده از جلیقه نجات برای تمام سرنشینان آن‎ها، تعریف اسکله‎های استاندارد، تعریف مسیرهای گردشگری آبی و جلوگیری از هرگونه توراندازی توسط ماهیگیران در طول‎ مسیر آبی لنج‎ها و قایق‎های تفریحی، مصوب نمود.

او همچنین یادآور شد: براساس آمار ارائه‎شده از سوی اداره بنادر و دریانوردی آبادان و خرمشهر، در بازه زمانی 25 اسفندماه 96 تا یازدهم فروردین‎ماه 97 حدود 85 هزارنفر از جاذبه‎های آبی آبادان و خرمشهر بازدید کرده‎اند و استقبال میهمانان نوروزی تا پاسی از شب در این شهرستان‎ها ادامه دارد.
او همچنین سدهای استان را ظرفیتی دیگر در تحقق گردشگری آبی استان بعنوان پایلوت کشور در کنار دیگر ظرفیت ها نظیر تالاب ها، رودخانه ها، سازه های آبی تاریخی و آبشارها دانست و تصریح کرد: در بازه زمانی 25 اسفند 96 تا 12 فروردین 97 حدود 184 هزار نفر از تالاب‎ شادگان، حدود 154 هزار نفر از آبشارها و سازه‎های آبی شوشتر و حدود ۱۴۳ هزار نفر نیز از جاذبه‎های گردشگری آبی دزفول دیدن کردند.

او تأکید کرد: تمامی این آمارها حاکی از رشد قابل توجه استقبال از جاذبه های گردشگری آبی نسبت به سال های گذشته است.

 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب