آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
پنج شنبه 03 فروردین 1402
کد خبر: 5383
تعداد بازدید: 721

چهارمین جشنواره بستنی ملاثانی برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باوی از برگزاری جشنواره بستنی در میان استقبال کم‌نظیر مردم و مسئولان خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، عبدالرضا حمیدی پنج‌شنبه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ ضمن تبریک به مناسبت نوروز باستانی و فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: چهارمین جشنواره بستنی ملاثانی باحضور سیدکریم حسینی و مجتبی یوسفی نمایندگان مردم اهواز، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی، محمد خانچی معاون عمرانی استاندار خوزستان و مدیران برخی از ادارات و سازمان‌ها در میان استقبال عظیم مردم برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باوی افزود: این رویداد فرهنگی در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر ملاثانی و ایجاد یک فضای شاد و امیدآفزین با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، به میزبانی شهرستان باوی برگزار شد.

او با اشاره به همکاری فرمانداری باوی، شهرداری ملاثانی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این برنامه، ادامه داد: در این جشنواره که براساس برآوردها بالغ بر ۱۵ هزار نفر در آن شرکت داشتند، علاوه بر پذیرایی مردمی با بستنی و قهوه، گروه‌های مختلف هنری و قومی به اجرای برنامه پرداختند و با ایجاد یک فضای فرهنگی شبی به یاد ماندنی را برای مردم به‌وجود آوردند.

ملاثانی یکی از شهرهای استان خوزستان و مرکز شهرستان باوی است. این شهر در ۳۵ کیلومتری کلانشهر اهواز و در امتداد شرق رود کارون قرار گرفته‌است و دارای زمین‌های حاصل‌خیز، باغ‌های میوه و کشتزارهای وسیع نوین است. این شهر با جمعیت ۱۷٬۳۷۷ نفر دارای ۴۴ بستنی فروشی که بستنی‌های آن‌ها عمدتاً با شیر گاومیش تهیه می‌شود (که از عمده دام منطقه است) به شهر بستنی معروف شده که سالانه پذیرای جمعیت بسیار زیادی از گردشگران نوروزی است.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب