آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
چهار شنبه 27 خرداد 1394
کد خبر: 1263
تعداد بازدید: 2642

همایش راهکارهای پیشگیری از تعرض به آثار تاریخی در خوزستان برگزار می شود

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان از برگزاری همایش ملی راهکارهای پیشگیری از تعرض به آثار تاریخی به میزبانی این استان خبر داد.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:

برگزاری همایش راهکارهای پیشگیری از تعرض به آثار تاریخی در خوزستان









 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، افشین حیدری اظهار کرد: همایش ملی راهکارهای پیشگیری از تعرض به آثار تاریخی با هماهنگی معاونت امور استان های سازمان میراث فرهنگی و اداره کل حقوقی میراث فرهنگی و مشارکت دستگاه های متولی در این بخش مانند دستگاه قضا و نیروی انتظامی در استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت صیانت از آثار تاریخی افزود: اصلی ترین روش صیانت از آثار تاریخی پیشگیری از بروز تعرض است و به این دلیل همایش موجود در راستای مقابله با بروز تعرضات احتمالی و آسیب شناسی این حوزه از منظر میراث فرهنگی، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی گامی تاثیرگذار برداشته شود.
 

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان تاکید کرد: بهترین اقدام در این راستا شناخت صحیح از توانمندی های سایر دستگاه هاست، و با شناخت در این زمینه می توانیم با هم افزایی تاثیرگذاری برخورد با مشکلات بیشتر کنیم و این مسئله می تواند به حفاظت عام از آثار تاریخی کمک شایانی کند.

وی افزود: در این همایش قرار است کارشناسان حقوقی میراث فرهنگی، معاونان سازمان و مسئولان ملی و استانی حضوری پررنگ داشته باشند تا با تبادل تجربیات در محیط همایش بتوان راهکارهای برخورد با تعرضات و پیشگیری در این زمینه را بررسی کرد.

حیدری درباره برگزاری این همایش ملی گفت: این همایش دو روزه قرار است در نیمه دوم سال جاری برگزار شود و تلاش می کنیم تا تاثیرگذاری آن با همکاری رسانه ها در خوزستان زیاد باشد.
 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب