آخرین به روز رسانی: سه شنبه 29 اسفند 1402
آخرین به روز رسانی: سه شنبه 29 اسفند 1402
پنج شنبه 12 تیر 1399
کد خبر: 3781
تعداد بازدید: 412

پیام مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان بمناسبت سالروز ثبت جهانی محوطه تاریخی شوش

سیدحکمت اله موسوی طی پیامی فرا رسیدن سالروز ثبت سومین اثر جهانی خوزستان را تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان، سیدحکمت اله موسوی طی پیامی فرا رسیدن سالروز ثبت جهانی محوطه تاریخی شوش را تبریک گفت.
 
در این پیام آمده است:
 
استان زرخیز خوزستان از جهات مختلف صاحب ویژگی های خاصی است، میراث فرهنگی و غنای تاریخی آن در بین همه جوامع بین المللی برهمگان آشکار شده است، در این میان ''محوطه تاریخی شوش'' بعنوان سومین اثر جهانی خوزستان در فهرست یونسکو به شایستگی رخ نمایی می کند، محوطه ای که گویای غنای تمدنی تاریخ و میراث فرهنگی در کشور عزیزمان است.
 
بر خود لازم میدانم سالروز ثبت جهانی محوطه تاریخی شوش را به مردم شریف شهرستان شوش، خانواده بزرگ میراث فرهنگی کشور، بویژه همکاران و کارشناسان اداره میراث فرهنگی و پایگاه میراث جهانی شوش، دوستداران میراث فرهنگی و آحاد ملت شریف و فرهنگ دوست ایران اسلامی تبریک عرض نمایم.
 
 
امید است با توکل بر خداوند متعال و پس از گذر ویروس منحوس کرونا، شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش همه جاذبه های تاریخی،گردشگری و مواریث فرهنگی استان خوزستان باشیم.
 
 
 مجموعه میراث جهانی شوش با کسب ۴ معیار از ۶ معیاری فرهنگی یونسکو در نشست سی ونهم بُن آلمان در با شماره 1455 در سیزدهم تیرماه 1394(2015م) در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب