آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
دوشنبه 04 اسفند 1399
کد خبر: 4119
تعداد بازدید: 318

راهنمایان گردشگری خاطره‌های کوچک را به خاطره‌های فراموش‌ناشدنی تبدیل می‌کنند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان این‌که راهنمایان گردشگری، از خاطره‌های کوچک، خاطره‌های بزرگ و فراموش ناشدنی می‌سازند، در پیامی 21 فوریه، روز جهانی راهنمایان گردشگری را به همه فعالان این حرفه تبریک گفت.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، در پیام سیدحکمت‌اله موسوی آمده است: «سفر و‌ گردشگری همواره با خاطره و خاطره‌سازی همراه است. آنچه که در آخر هر سفر باقی می‌ماند بیش از تجربه‌ها، خاطره‌هاست و هراندازه تاثیر خاطره‌ها بر روح و جان گردشگر بیشتر باشد، باز آفرینی آن، دلنشین‌تر خواهد بود؛ اما آن کسانی که می‌توانند در گردشگری نقش مستقیم درخاطره‌آفرینی گردشگران را رقم بزنند، راهنمایان گردشگری هستند.

واژه راهنمای گردشگری یا تورلیدر برای گردشگران و مسافران واژه دور از ذهنی نیست؛ فردی که می‌تواند علاوه بر آرامش و مدیریت سفر، یک خاطره کوچک ‌را به خاطره‌ای بزرگ و فراموش نشدنی، تبدیل کند.

در میان افراد فعال در صنعت گردشگری، راهنمایان به عنوان یکی از اصلی‌ترین افراد در مواجهه با گردشگران قرار دارند و با وجود تعاریف متعدد راهنمای تور، بر اساس تعریف انجمن راهنمایان تور اروپا (EFTGA) راهنمای تور کسی است که گروه‌ها و یا بازدیدکنندگان انفرادی داخلی یا خارجی را در سایت‌های تاریخی، موزه‌ها و یا بناهای یادبود یک شهر یا منطقه راهنمایی می‌کند و تفسیری الهام‌بخش و سرگرم‌کننده از میراث فرهنگی و طبیعی و محیط زیست، به زبان مورد انتخاب بازدیدکننده ارائه می‌دهد.

همچنین بر اساس تعریف فدراسیون جهانی انجمن راهنمایان تور، راهنمای تور شخصی است که بازدیدکنندگان را بر اساس زبان انتخابی آن‌ها راهنمایی می‌کند و میراث فرهنگی و طبیعی یک ناحیه را تفسیر می‌کند و این شخص به طور معمول صلاحیت راهنمایی در یک منطقه خاص را دارد که عموماً از طرف مسئولان به رسمیت شناخته می‌شود.

باتوجه به این‌که راهنمایان گردشگری به عنوان سفیران فرهنگی کشور، نقشی بزرگ و وظیفه‌ای سترگ در تبیین و ترویج فرهنگ غنی کشور عزیزمان ایران دارند، بر خود لازم می‌دانم، 21 فوریه روز جهانی راهنمایان گردشگری را به  همه طلایه‌داران این عرصه در کشور به ویژه خوزستان عزیزمان تبریک و تهنیت عرض کنم و امیدوارم با شکست ویروس کرونا، همچنان شاهد فعالیت‌های ارزشمند این فرهیختگان ارجمند در راستای شکوفائی مجدد صنعت گردشگری باشیم.»


*تصویر خبر مربوط به پیش از شیوع ویروس کرونا است.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب