آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 8 اردیبهشت 1403
پنج شنبه 19 فروردین 1400
کد خبر: 4172
تعداد بازدید: 817

در نشستی به ریاست استاندار خوزستان مقرر شد

سازمان آب برق مطالعه مربوط به شیوه تثبیت دیواره مشرف به سازه های آبی شوشتر را ارائه دهد

در نشستی به ریاست استاندار خوزستان مقرر شد سازمان آب و برق مطالعه مربوط به شیوه تثبیت دیواره مشرف به سازه‌های آبی شوشتر را ارایه کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان به نقل از پورتال استانداری خوزستان امروز پنج شنبه 19 فروردین 1400،استاندار خوزستان در نشست طرح ساماندهی و علاج بخشی سازه‌های آبی ـ تاریخی شهرستان شوشتر، با انتقاد شدید از انعقاد تفاهم‌نامه‌های بدون پشتوانه گفت: بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها بدون پیش‌بینی اعتبار و بودجه به امضا می‌رسند که در نتیجه آن اجرایی نمی‌شوند و این امر موجب نارضایتی و سلب اعتماد عمومی می‌شود.

قاسم سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: مدیران باید دقت کنند که به هیچ عنوان زیر بار امضای تفاهم‌نامه‌های بدون پشتوانه اعتباری و اجرایی نرفته و پیش از امضای تفاهم‌نامه‌ای نسبت به مساله تامین اعتبار و شیوه اجرایی شدن آن کسب اطمینان کنند.

وی تصریح کرد: در صورتی که شیوه اجرای تفاهم‌نامه طرح ساماندهی و علاج‌بخشی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر مشخص شود ۵۰ درصد از اعتبارت آن را تقبل می‌کنیم.

فاضل عبیات، معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز گفت: در خصوص منظومه آبی شوشتر پیش از این برخی تصمیمات گرفته و توافق‌نامه‌هایی امضا شده از جمله در زمینه دیواره مشرف به سازه‌های آبی ـ تاریخی با توجه به حساسیت‌های موجود نیاز به اقدامات و مطالعات دارند.

وی ادامه داد: همچنین درمورد لایروبی انهاری که در منطقه وجود دارند و سایر اقدامات وزارت نیرو در این زمینه با توجه به اهمیت و پیچیدگی‌های زیاد به کمیته‌ای موکول شد تا تفاهم‌نامه‌های سابق که عملی نشدند را بررسی کرده و زمان‌بندی مشخص برای اجرای آنها تعیین شود.

وی بیان کرد: در جلسه قبل در خصوص بررسی مشکلات شهرستان‌های شوشتر و گتوند که به ریاست استاندار و با حضور نماینده شوشتر و گتوند برگزار شد مساله مربوط به تثبیت دیواره مشرف به سازه‌ها مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اساس زمان‌بندی ابلاغ شده مقرر شد سازمان آب و برق خوزستان نسبت به ارایه نتیجه مطالعه شیوه تثبیت این دیواره ظرف مدت مقرر اقدام کند.

معاون عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در حال پیگیری موضوع مربوط به دیواره و همچنین لایروبی و سایر اقدامات مربوط به سازه‌های آبی ـ تاریخی شهرستان شوشتر هستیم و امیدواریم این طرح‌ها و اقدامات با توجه به اهمیت فوق‌العاده زیاد آن در زمینه ارزش تاریخی و باستانی این منظومه عملیاتی شود.

در ابتدای این نشست نیز سهراب گیلانی در ارتباط با مسایل و مشکلات سازه های آبی شوشتر به بیان توضیحاتی پرداخت و بر برنامه‌ریزی جهت رسیدگی به این مشکلات تاکید کرد.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب