آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
جمعه 24 تیر 1401
کد خبر: 4888
تعداد بازدید: 139

با تجلیل از فاطمه سادات میرعالی میراث دار فرهنگ دفاع مقدس؛

دومین دوره از ویژه برنامه «از تبار قلم» در استان خوزستان برگزار می شود

به مناسبت روز قلم و روز ادبیات کودک و نوجوان، دومین دوره از ویژه برنامه «از تبار قلم» به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان برگزار می شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، دومین دوره از ویژه برنامه «از تبار قلم» با تجلیل از فاطمه سادات میرعالی، نویسنده برجسته استان خوزستان در حوزه دفاع مقدس شنبه ٢۵ تیرماه در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اهواز برگزار می‌شود.

این ویژه برنامه با حضور مسئولان، فرهیختگان و اهالی فرهنگ و ادب خوزستان برگزار و طی آن از نویسنده کتاب «حوض خون»، تقریظ شده توسط مقام معظم رهبری تجلیل خواهد شد.

علاقه مندان می توانند از طریق پلتفرم اسکای روم به آدرس https://www.skyroom.online/ch/nahaad/khuzestanpl در این برنامه شرکت کنند.

‌گفتنی است، فاطمه سادات میرعالی متولد سال ١٣٦٩، پژوهشگر تاریخ شفاهی و خاطرات شفاهی، نویسنده موفق و جوان خوزستانی است. کتاب «حوض خون» با محوریت خاطرات زنان اندیمشک و حضور آن ها در رختشورخانه در طول هشت سال دفاع مقدس تنظیم شده است؛  قصه ۶۴ زن که با وجود بمباران‌های شدید رژیم بعث، برای حفاظت از خاک و آرمان‌هایشان، دست‌به‌کار شده و لباس و ملحفه مجروحین را می‌شویند. در این کتاب نویسنده تلاش دارد در کنار توجه به نقش اجتماعی این زنان، تصویری از دغدغه‌های شخصی و خانوادگی آن ها نیز ارائه دهد.

متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

ـ اولین احساس، پس از خواندن بخش‌هائی از این کتاب، احساس شرم از بی‌عملی در مقایسه با مجاهدت این مجاهدانِ خاموش و بی‌ریا و گمنام بود. آنچه در این کتاب آمده بخش ناشناخته و ناگفته‌ئی از ماجرای عظیم دفاع مقدس است. باید از بانوی پرکار و صبور و خوش‌سلیقه‌ئی که این کار پرزحمت را به‌عهده گرفته و بخوبی از عهده برآمده است و نیز از مؤسسه‌ی جبهه‌ی فرهنگی عمیقاً تشکر شود.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب