آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1402
کد خبر: 5555
تعداد بازدید: 117

شهردار ایذه عنوان کرد:

جذب گردشگر با بهره‌گیری از داشته‌های میراثی از اهداف شهرداری ایذه است / نگاه ما به میراث‌فرهنگی، ملی است

شهردار ایذه گفت: شهرداری ایذه را باید یکی از کارآمدترین و فعال‌ترین شهرداری‌های کشور در زمینه ورود به مباحث میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قلمداد کرد.
علی‌رضا ره‌انجام پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه 1402 در گفت‌وگو با خبرنگار روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته میراث‌فرهنگی، گفت: از شروع به کار و تدوین برنامه‌های شورای شهر و ورود ترکیب جدید به بدنه شهرداری ایذه، یکی از عمده‌مواردی که از آغاز، وعده عملی کردن آن را داده بودیم و در طی این مدت همواره به عنوان یک اصل راهبردی در دستورکار مجموعه شهرداری و شورای شهر قرار گرفت و خوشبختانه طی این مدت بازخوردهای خوبی نیز دریافت کرد، تلاش در راستای کمک به حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده است.

شهردار ایذه با اشاره به هم‌افزایی ایجادشده میان این مجموعه با پایگاه میراث‌فرهنگی آیاپیر و سازمان‌های مردم‌نهاد و بخصوص انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی ایذه ( تا ری شا ) در زمینه رفع مشکلات پیرامون محوطه‌های تاریخی بافت شهری ایذه، افزود: باتوجه به تماس‌های مکرر مردمی و شکایات متعدد در خصوص نیاز به ساماندهی محوطه‌های تاریخی و تپه‌های میراث‌فرهنگی بافت شهری، شهرداری ایذه در یک اقدام قابل تحسین در سال گذشته، بالاترین میزان فعالیت در حوزه میراث‌فرهنگی را طی سالیان گذشته به خود اختصاص داده است و در این بخش به جرأت می‌توان گفت که یکی از کارآمدترین شهرداری‌های کشور بنا به آمار و اسناد موجود در بخش فرهنگی بوده است.

او ادامه داد: محوطه‌های تاریخی اشکفت‌سلمان، عمارت منسوب به اتابکان، میدان تاریشا، تپه سبزعلی و... از جمله عمده‌ترین جایگاه‌های میراثی شهر ایذه هستند که شهرداری ایذه در این مناطق فعالیت‌های شبانه‌‎روزی را برنامه‌ریزی و به اجرا در آورده است.

ره‌انجام با اشاره به پیام ملی هفته میراث‌فرهنگی «میراث‌فرهنگی، هویت ملی، نشاط اجتماعی» و لزوم ایجاد بستر مناسب گردشگری با استفاده از ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی ایذه، تصریح کرد: تلاش مجموعه شورا و شهرداری ایذه، همواره در راستای ایجاد یک بستر مناسب برای جذب گردشگر بیشتر و رونق اقتصادی شهر با استفاده از داشته‌های میراث‌فرهنگی ـ طبیعی است و در این راستا شهرداری ایذه از هرگونه پیشنهاد و ایده خلاقانه‌ای که به این روند کمک کند، استقبال خواهد کرد؛ کمااینکه ایجاد بازارچه صنایع‌دستی توسط شهرداری ایذه در همین راستا بوده است.

او گفت: نگاه ما به میراث‌فرهنگی هرگز شهری و استانی نبوده و با نگاه ملی و جهانی مسائل پیرامون این حوزه را دنبال می‌کنیم. یکی از امیدواری‌های ما در مسیری که در پیش گرفته‌ایم، موضوع ثبت‌جهانی ایذه و کمک به تشکیل پرونده ایذه به عنوان شهر ملی گلیم‌بافی است.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب