آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
پنج شنبه 16 فروردین 1397
کد خبر: 2525
تعداد بازدید: 1088

14 جشنواره نوروزی در مسجدسلیمان برگزار شد

رئیس اداره میراث فرهنگی مسجدسلیمان با اشاره به اقدامات موفق این اداره در پذیرایی از گردشگران نوروزی گفت: در نوروز 97، 14 جشنواره نوروزی را در مسجدسلیمان برگزار کردیم.

14 جشنواره نوروزی در مسجدسلیمان برگزار شد

رئیس اداره میراث فرهنگی مسجدسلیمان با اشاره به اقدامات موفق این اداره در پذیرایی از گردشگران نوروزی گفت: در نوروز 97، 14 جشنواره نوروزی را در مسجدسلیمان برگزار کردیم.
 
به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، مسعود سلطانی با بیان این‎که در راستای خدمات‎رسانی به گردشگران نوروزی، جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان مسجدسلیمان از دی‎ماه 96 آغاز شد افزود: از این زمان تا پیش از نوروز، سه جلسه اصلی را در فرمانداری شهرستان برگزار کردیم که در این جلسات حدود 45 تا 50 دستگاه به صورت مستقیم و غیر مسقیم فعالیت داشتند.

او ادامه داد: علاوه براین سه جلسه، بیش از 15 جلسه را نیز با دستگاه‎های خدمات‎رسان از جمله شهرداری‎های مسجدسلیمان، آموزش و پرورش، شرکت نفت، صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست، منابع طبیعی و سایر دستگاه‎های ذیربط برگزار کردیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مسجدسلیمان افزود: در کنار این جلسات، نشست‎هایی را نیز با تشکل‎های مردم‎نهاد برگزار کردیم که ماحصل این نشست‎ها و جلسات رسیدن به یک هم‎افزایی و هماهنگی در جهت خدمات‎رسانی به گردشگران نوروزی بود و خوشبختانه توانستیم خدمات مطلوبی را به مسافران و گردشگران نوروزی عرضه کنیم.

وی با اشاره به راه‎اندازی ایستگاه‎های صنایع دستی در ایام نوروز گفت: در این حوزه، در سه نقطه شهرستان ایستگاه صنایع دستی راه‎اندازی کردیم که یکی از این نقاط در موزه شهرستان بود و دو نقطه دیگر در ورودی اهواز به سمت مسجدسلیمان و ورودی باغملک به مسجدسلیمان نزدیک به پل تمبی بود که هر سه ایستگاه توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان ایجاد شده بودند.

رئیس میراث فرهنگی مسجدسلیمان اضافه کرد: در کنار این سه ایستگاه‎، شهرداری مسجدسلیمان نیز با همکاری بخش خصوصی اقدام به ایجاد و برپایی چند ایستگاه صنایع دستی در سطح شهرستان کرده بود.

او ادامه داد: یک اردوگاه عشایری را نیز از ماه‎های قبل در سه راهی مسجدسلیمان ـ لالی به اهواز بنا کردیم که همچنان نیز برپاست و در آن‎جا علاوه بر صنایع دستی، سوغات مسجدسلیمان را هم باتوجه به داشته‎های پوششی منطقه همچون لباس محلی مردانه و زنانه و آداب و رسوم، در معرض دید عموم گذاشتیم که فضای خوبی برای جذب گردشگران فرآهم آمد.

سلطانی تصریح کرد: در حوزه اسکان مهمانان نوروزی نیز چیزی بالغ بر 120 کلاس درس مدارس را با کمک آموزش و پرورش برای رفاه حال گردشگران اختصاص دادیم. علاوه بر این‎، کمپ‎های سیاری نیز تدارک دیده شده بود تا درصورت ازدیاد مهمانان نوروزی از این کمپ‎ها نیز بهره‎برداری لازم صورت گیرد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مسجدسلیمان با اشاره به اجرای برنامه‎های متنوع در سطح شهرستان نیز عنوان کرد: در پارک‎ها و نیز تپه شهدای گمنام مسجدسلیمان جشنواره‎هایی را تعریف کردیم که در آن‎ها موسیقی محلی و داشته‎های سنتی شهرستان را به مهمانان و گردشگران عرضه داشتیم.

او با بیان این‎که در مجموع سعی کردیم فضای بسیار شاد و مفرحی را برای گردشگران در ایام نوروز فراهم آوریم گفت: توانستیم  14 جشنواره نوروزی را در شهرستان برگزار کنیم که از این تعداد، 12 جشنواره را با همکاری  تشکل‎های مردم‎نهاد برگزار کردیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی مسجدسلیمان بیان کرد: از این 12 جشنواره، یک جشنواره را در تاریخ دوم فروردین‎ماه 97 به عنوان نوروزگاه اصلی و با همکاری شهرداری شهرستان در محل یکی از آثار تاریخی شاخص مسجدسلیمان به نام صفه سرمسجد ( آتشکده سرمسجد) با حضور مسئولان برگزار کردیم که استقبال بسیار خوبی نیز از آن شد.

وی خاطرنشان کرد: مسجدسلیمان در پانزده سال اخیر همواره پیش‎قراول برگزاری جشن‎های نوروزی بوده است و در حوزه ورود به جشن‎ها و نمایش‎های نوروزی در استان، از این شهرستان به عنوان یک برند یاد می‎شود.

سلطانی مسجدسلیمان را یکی از کم‌نظیرترین شهرستان‎های استان در بُعد مهمان‎پذیری توصیف کرد و افزود: سالانه در ایام نوروز، از اقصی‎نقاط کشور و حتی خارج از کشور به مسجدسلیمان سفر می‎کنند.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب