آخرین به روز رسانی: چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
دوشنبه 06 شهریور 1402
کد خبر: 5802
تعداد بازدید: 127

خدمات‌دهی میراث‌فرهنگی شوشتر به زائران اربعین

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی شوشتر از ایجاد تمهیدات در حوزه گردشگری برای زائران اربعین حسینی خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، داوود نجارآسیابانی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان شوشتر گفت: این شهرستان به عنوان یکی از مسیرهای غیراصلی مبادی ورود به کشور عراق برای زیارت اربعین است؛ بنابراین اداره میراث‌فرهنگی با هدف رفاه حال و همچنین ارج نهادن به زائران امام حسین (ع) تمهیداتی را در حوزه شهرستان شوشتر اندیشیده است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی شوشتر با اشاره به جلساتی که با فعالان و خدمات‌دهندگان گردشگری و صنایع‌‌دستی این شهرستان برگزار شد گفت: در این جلسات مصوب شد که از اول تا پایان شهریور سال‌ جاری تسهیلاتی به صورت ویژه برای زائران عبوری از شوشتر درنظر گرفته شود.

او اضافه کرد: همچنین خدمات‌دهندگان گردشگری مجاز در شوشتر با دریافت برش‌های تخفیف از پیش تهیه‌شده که در مواکب برپا می‌شود توسط خدام امام‌حسین (ع) در این شهرستان و یا با ارائه گذرنامه به عنوان زائران اربعین، می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند.

نجارآسیابانی با بیان این‌که این اقدام برای اولین بار در استان خوزستان و شاید در سطح کشور صورت خواهد گرفت گفت: کلیه افرادی که در این بازه زمانی یک ماهه از مسیرهای رفت و برگشت زیارتی اربعین از شهر شوشتر عبور می‌کنند می‌توانند از تخفیف ۳۰ درصدی حوزه اقامتی و هتلینگ اعم از سنتی و مدرن و ۲۰ درصد تخفیف خدمات پذیرایی همچون رستوران و کافه‌های مجاز در این شهرستان بهره‌مند شوند.

او اضافه کرد: تخفیف ۱۰ درصدی برای اقلام صنایع‌‌دستی تولیدشده در شهرستان درنظر گرفته‌شده است‌ که این اقدام یکی دیگر از تسهیلات ویژه برای زائران در راستای برخورداری از هنر تولیدشده به دست هنرمندان این شهرستان و نیز کمک هزینه‌ای برای تهیه سوغات از این سفر معنوی است.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب